باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی محسنی - محمدرضا محبی با اشاره به عوامل موفقیت برنامه نسیم آوا گفت: «یکی از مهمترین نکات این برنامه، استفاده از نظرات مردم است. ما همیشه تلاش کردهایم که برنامه هویت مردمی خود را حفظ کند. از طریق پیامک، صفحات مجازی و سامانه ۱۶۲ روابط عمومی، نظرات مخاطبان را جمعآوری و در برنامه پیادهسازی میکنیم.»
وی افزود: «البته ادعای عجیبوغریبی نداریم، اما تمام تلاش خود را کردهایم تا برنامهای تاثیرگذار و مخاطبمحور ارائه دهیم.»
رویکرد برنامه؛ فراتر از مارکت موسیقی
محبی در مورد رویکرد برنامه توضیح داد: «ما در قالب یک هیئت اندیشهورز، با حضور کارشناسان حوزههای شعر و موسیقی، آثار پیشنهادی را بررسی میکنیم. هدف ما تنها معرفی موسیقی موجود در مارکت نیست، بلکه به دنبال ذائقهسازی و معرفی موسیقیهای ارزشمند هستیم. این آثار گاه تداعیکننده خاطراتی برای مخاطبان هستند.»
تمرکز بر موسیقی اصیل ایرانی
این تهیهکننده درباره توجه به موسیقی اصیل ایرانی اظهار داشت: «از ابتدا تلاش ما این بوده که حداقل در هر قسمت برنامه، اثری زیبا از موسیقی سنتی ایران پخش شود. در ادامه، کارشناسان برنامه، اطلاعاتی درباره آثار ارائه میدهند؛ از دستگاههای موسیقی گرفته تا نام اساتیدی که در تولید این آثار نقش داشتهاند. این اقدام به افزایش آگاهی عمومی کمک میکند.»
وی به اضافه شدن آیتم شعرخوانی در فصل جدید برنامه اشاره کرد و گفت: «این آیتم به شعر شاعران معاصر و کهن اختصاص دارد و تلاش میکنیم پیوندی میان جوانان و پیشینه غنی شعر فارسی برقرار کنیم.»
نقش مخاطبان در شکلگیری برنامه
محبی تأکید کرد: «مخاطبان، همواره یکی از ارکان اصلی برنامه هستند. بخشی از برنامه به معرفی راههای ارتباطی برای ارسال نظرات مردمی اختصاص دارد و این بخش در تمام قسمتهای برنامه پخش میشود.»